Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

AXA, Japonya'da Yaraları Sarıyor

14.07.2015

Japonya'nın kuzeydoğusunu 11 Mart 2011 tarihinde vuran 9 büyüklüğündeki deprem ve ardından oluşan tsunami Japon halkına yüzyılın en büyük felaketlerinden birini yaşattı. Ölü, kayıp ve yaralı sayılarının binlerle ifade edildiği felaket, altyapı, ulaşım gibi alanlarda yarattığı tahribat nedeni ile deprem ve tsunami bölgesinden çok daha geniş bir alana etki etmiş durumda. Fukuşima Nükleer santralinde yaşanan endişe verici gelişmelerle halen risk altında olan ülke, ardı ardına yaşanan olaylarla ekonomik anlamda da büyük yara aldı.

Yaşanan felaketin Japonya, global ekonomi, sigorta ve reasürans şirketleri açısından faturasını belirlemek için henüz çok erken. Japonya'da yaşanan durum oldukça karışık mahiyette, çünkü sadece deprem değil, onu izleyen yangın ve tsunami nedeni ile oluşan büyük hasarlar söz konusu. Japonya'da konutlar için deprem sigortası teminatı yaklaşık 67 milyar USD tutarındaki bir limit ile JERP, (Japan Earthquake Reinsurance Pool) tarafından korunuyor ve bu risk genelde özel sektör tarafından tekrar sigortalanmıyor. Ancak, deprem sonrasında çıkan yangınlar özel sektörde kapsam içerisine alınıyor.

Japonya'da yaşanan depremin sigorta sektörüne esas etkisinin uzun vadede görüleceğini düşünüyoruz. Şuan için durum belirsizliğini koruyor. Yaşanan afet sonucu, halen kesinlik kazanmamış olsa da uzman çevrelerce şirketlerin finansal yapılanmalarının bu zararları karşılayacak nitelikte olduğu açıklanıyor. A.M. Best ise sigorta şirketleri için herhangi bir rating düşüşü beklemiyor.

Avustralya'daki sel hasarları ile sigortacılara 6-12 milyar USD civarında bir maliyeti olduğu düşünülen Şubat 2011 tarihli Yeni Zelanda deprem hasarına ilaveten, Japonya depremine ilişkin tahmini maliyetler de dikkate alındığında, reasürörlerin katastrofik rezervlerinin azalabileceğini bekliyoruz. Bizim öngördüğümüz senaryo öncelikle 2011 Nisan, Temmuz yenilemelerinde, akabinde de 2012 yenilemelerinde, reasürans maliyetlerinde bir artış olacağı yönünde.

Japonya'daki deprem şüphesiz ki ekonomik anlamda yansımalar yaratacaktır. Ancak şu aşamada önemli olan orada alınacak insani aksiyonlardır. AXA Grubu'nun yaptığı açıklamada bir sigorta şirketinin görevinin insanları beklenmeyenden korumak olduğu belirtilirken “yaşanan felaketin büyüklüğü çalışanlarımıza, ailelerine, müşterilerimize, dağıtım kanallarımıza ve iş ortaklarımıza karşı sorumluluğumuzun bir hatırlatıcısı olmuştur” denilmiştir. AXA çatısı altındaki en büyük önceliğinin tüm paydaşlarına mümkün olan en iyi şekilde hizmet etmeye devam etmek olduğunu belirten AXA Grubu, Japonya'da hayat ve oto sigortaları branşlarında 8000'den fazla çalışanı ile hizmet vermektedir.

AXA Japan'ın afet alanında yaşayan çalışanlarına destek olmak için 50 milyon Japon Yeni fon ayırmış durumda. Ayrıca müşterilerine en çok ihtiyaç duydukları bu günlerde hizmet verebilmek için, merkez ofisten hasarlı bölgelere destek birimleri yönlendirerek operasyonları en kısa zamanda çalışır duruma getirme çabasındalar. AXA Japan depremin açtığı yaraları sarabilmek ve hasarları en kısa zamanda ödeyebilmek için aksiyonlar alıyor. Hasar ödeme süreçleri kısaltıldı. Finansal güçlük yaşayan müşteriler için prim ödemeleri 6 ay ertelendi. Müşteri hizmetleri ve hasar yönetimi için ücretsiz hatlar kuruldu. Bunların dışında AXA Japan, Japonya'ya 50 milyon Japon Yen'lik bir bağış yaptı. AXA Grubu da Japonya'ya yardım için 1 milyon dolar taahhütlü bir yardım fonu kuracağını açıkladı.